Opel Signum

Sortuj:

Opel Signum

W pewnym okresie swojej działalności Opel zdecydował się na zaprojektowanie samochodu, który zaowocowałby małą rewolucją motoryzacyjną w Europie. Rzadko spotykany na polskich drogach Opel Signum, który był bezpośrednim połączeniem designu Vectry ze stylem znanym z hatchbacku, dziś jest do zdobycia jedynie na rynku wtórnym, gdyż Opel zdecydował się na zakończenie produkcji tego wizjonerskiego samochodu. [Opel Signum – krótka historia] Pierwszy prototyp tego samochodu został zaprezentowany na pokazie w Genewie już w roku 1997 i był dość dużym zaskoczeniem dla ówczesnych kierowców. Jego finalna wersja produkowana przez General Motors we współpracy z Oplem weszła do sprzedaży dopiero w roku 2003 i była promowana, jako wersja hatchback Opla Vectry. Jego dość niezwykły projekt jednych raził, a drugich zachwycał, lecz trzeba przyznać, że w większości przypadków ludzie nie byli jeszcze chyba gotowi na takie połączenie. Przód samochodu przypominał typową Vectrę, jednak od słupka B do tyłu możemy zaobserwować zupełnie nowy samochód. Mimo naprawdę dobrych osiągów oraz małej awaryjności, jakimi odznaczał się ten samochód jego popularność nie rosła, dlatego właściciele Opla i General Motors postanowili go poddać faceliftingowi w 2005 roku, który odświeżyłby całość konstrukcji i trafił do większej liczby odbiorców. Niestety nawet takie działania nie przekonały klientów, co spowodowało zakończenie produkcji tego samochodu w roku 2008 i dziś możemy go dostać jedynie w formie używanej. [Opel Signum – parametry techniczne] Do konstrukcji tego samochodu użyto płyty podłogowej o nazwie GM Epsilon, która połączyła charakterystyczny przód Vectry sedan z tyłem w hatchbacku. Samochód był dostępny w wersji 5-cio drzwiowej, a jego wyposażenie było zbliżone do rozwiązań stosowanych już wcześniej przez Opla. Pod maską tego samochodu możemy spotkać silniki benzynowe oraz wysokoprężne o różnych pojemnościach. Jeden z mocniejszych silników 2.8 V6 OPC posiadał 250KM i potrafił rozpędzić się do 250km/h. Dodatkowo można wspomnieć, że wymieniony model rozpędzał się do setki w 7,2 sekundy. Opel Signum w teście bezpieczeństwa Euro NCAP osiągnął wynik czterech gwiazdek. [Opel Signum – podsumowanie] Ten dość niedoceniony przez kierowców model samochodu, dzisiaj jest jednym z lepszych kandydatów do zakupienia na rynku wtórnym. Opel Signum jest bardzo wydajny, wygodny i posiada nieszablonowy design, który dzisiaj może być traktowany częściej, jako atut niż wadę. Jego niezawodność i kompatybilność z innymi modelami Opla sprawiają, że w warsztacie zagościmy bardzo rzadko, a gdy już spotka nas jakaś mała usterka nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem do niego tańszych części.

Więcej
1 – 4 z 4 Pojazdów Marki Opel Signum

Bądź na bieżąco!

Oglądasz ogłoszenia autoryzowanych dealerów i-BEST

  • Sprawdzona historia
    przebiegu
  • Możliwość zostawienia
    auta w rozliczeniu
  • Gwarancja
    jakości i-Best