Hyundai i40
Hyundai i40
Czy dobry samochód klasy średniej musi pochodzić z Europy? Okazuje się, że niekoniecznie. Odświeżona ostatnio koreańska propozycja Hyundai i40 jest tego najlepszym przykładem. Mimo, że koreański koncern w tej klasie samochodów dotychczas nie potrafił się przeciwstawić europejskiej konkurencji, to omawiany model samochodu zdaje się kończyć złą passę Hyundaia w tym sektorze. Komfort i naprawdę dobre wyposażenie tego auta pozwala na umieszczenie go, w czołówce klasy średniej na świecie. [Hyundai i40 – krótka historia] Samochód Hyundaia został zaprezentowany, jako pierwszy model kombi tego koncernu w 2011 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. W tym samym roku przedstawiono również wersję sedan, którą pokazano fanom motoryzacji w Barcelonie. Sam samochód wywołał dość duże zamieszanie wśród kierowców na całym świecie powodując, że podejście wielu osób do koreańskiego giganta zaczęło ulegać ociepleniu. Hyundai i40 został zaprojektowany i stworzony przez niemieckiego konstruktora Thomasa Bürkle w niemieckim centrum projektowania w Rüsselsheim am Main. Już na etapie projektu widać było, że Hyundai poważnie myśli o ekspansji na rynki europejskie. W 2014 roku Hyundai i40 został poddany faceliftingowi. Najbardziej widoczną zmianą było zamontowanie aktywnego, dość dużego grilla na przedzie. Jego ciekawą właściwością jest zamykanie się w momencie, gdy silnik nie potrzebuje dużego chłodzenia. Dzięki temu zmniejsza się opór powietrza, a nasz samochód spala mniej paliwa. W odświeżonych modelach Hyundaia i40 większą uwagę poświęcono również inwestycjom w systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, które dotychczas delikatnie odstawały od europejskiej i japońskiej konkurencji. [Hyundai i40 - parametry techniczne] Jak już wspomnieliśmy Hyundai i40 pojawił się na rynku, jako samochód z segmentu D i jako taki dobrze spisuje się w towarzystwie takich marek jak Citroen C5, Peugeot 508 czy Mazda 6. Wskazany model Hyundaia występuje w wersjach kombi i sedan. Pod maską możemy znaleźć kilka silników benzynowych i wysokoprężnych odznaczających się całkiem przyzwoitymi parametrami. Przykładowo Hyundai i40 z wysokoprężnym silnikiem 1.7 CRDi HIGH o mocy 136KM, średnio pali około 6,5 litra ropy. Ten samochód świetnie sprawdzi się, jako pojazd rodzinny z uwagi na przestrzeń, jaką zapewnia oraz bezpieczeństwo, jaką daje m.in. zamontowanie 9 poduszek powietrznych oraz systemów bezpieczeństwa. Test Euro NCAP przyznał temu samochodowi 5 gwiazdek. [Hyundai i40 – podsumowanie] Dobrze zaprojektowany samochód klasy średniej, jakim na pewno jest Hyundai i40 odpowiada na wszelkie potrzeby współczesnego kierowcy. Mnogość opcji i możliwości, jakie zapewnia nam ten model Hyundaia podczas jazdy sprawia, że możemy w pełni cieszyć się prowadzeniem samochodu.
WięcejOglądasz ogłoszenia autoryzowanych dealerów i-BEST
-
Sprawdzona historia
przebiegu -
Możliwość zostawienia
auta w rozliczeniu -
Gwarancja
jakości i-Best